«Allerede første uken lærte jeg teknikker som stoppet overspisingen»

«Allerede første uken lærte jeg teknikker som stoppet overspisingen»

Min største utfordring da jeg kom til Camilla var at jeg håndterte alle ubehagelige følelser med mat og trening, enten det gjaldt stress, tristhet, ensomhet, sinne, irritasjon eller oppstemthet. Det har vært mye overspising, en del slanking og mye overtrening. Det var en veldig smal sti å gå mellom det som var ok og det som var nederlag.

Jeg følte at hver dag var en kamp for å unngå å overspise.

Og enhver sosial setting var noe jeg gruet meg til og fryktet, fordi jeg var redd jeg skulle miste kontrollen over maten. Dette mønsteret har jeg hatt siden jeg var tenåring, og har gått opp og ned i vekt i vonde og noe bedre perioder de siste 10 årene.

Jeg knyttet også alt dette til tanker og grubling rundt hva andre mener om meg, og hadde flere mønstre hvor det å gjøre alt jeg kan for at andre skal like meg over tid gjorde meg veldig veldig sliten, og på kanten til utbrent.

Etter arbeidet med Camilla opplever jeg at jeg er mye mer stabil i humøret. Jeg har sluttet å definere dager som dårlige eller gode. Jeg har heller ikke hatt en eneste dag med overspising siden jeg begynte programmet, kun noen få dager med litt mer tanker rundt mat uten at det tok helt av som tidligere.

Samboeren min merker det samme, og sier jeg er mer glad, roligere, og at han har merker at jeg ikke har såkalte «dårlige dager» lenger. Han vet godt at jeg før hadde minst en dag hver uke hvor jeg satt og deppet skikkelig, med store mengder mat. Jeg opplever også at kroppen min har det bedre, og fungerer bedre. 

Den aller største endringen for meg er det som går på overspising, fordi jeg føler at det tidligere begrenset hva jeg klarte å ta grep om på andre områder. Maten ble altoppslukende, og jeg tenkte jeg var syk og alltid kom til å ha det slik. Nå når maten har en annen rolle er det lettere å klare å jobbe med det som egentlig lå bak mat- og treningsmisbruket mitt.

Det jeg likte aller best med Camillas metode var nok måten alt som læres bort knyttes så tydelig til forskningsbasert informasjon, og at det formidles hvordan det rent fysiologisk påvirker kroppen og hjernen min. Jeg er en ekte helsenerd, både privat og på jobb, og da har det vært en stor fordel at jeg vet hvor faglig sterk Camilla er, og at det som sies er konkret og ekte. 

Til andre som vurderer å jobbe med Camilla er det bare en ting å si: GJØR DET! Ikke vent! Du kan få det så mye bedre i livet ditt hvis du følger det Camilla vil lære deg. Dette er ikke bare «nok et program», eller «nok en restriktiv og streng metode», men noe som vil gi deg mer livskvalitet og større tillit til deg selv. De pengene er så verdt det! Jeg har allerede anbefalt kurset til flere jeg vet har lignende utfordringer som meg. Jeg skjønner at det krever en viss tillit å åpne seg for noen som Camilla, men jeg mener at alle som gjør dette ordentlig fra starten av raskt vil oppleve så god effekt at det vil føles verdt det.

Camilla er verdens beste støttespiller og coach. Hun er svært kunnskapsrik og godt forankret i forskning, noe som var viktig for meg. Hun er alltid omsorgsfull og tilgjengelig, men i tillegg er hun en skikkelig tøffing som tør å stille deg akkurat de riktige spørsmålene for å få deg til å jobbe enda litt klokere for å nå målene dine.

Jeg var på et skikkelig mørkt sted før jeg begynte på kurset til Camilla, og jeg følte jeg hadde prøvd ALT etter mer enn 10 år med vonde tanker og følelser rundt mat, kropp og trening. Allerede første uken på kurset lærte jeg teknikker som stoppet overspisingen, og deretter kom kunnskapen om både det fysiske og mentale på løpende bånd.

Du blir nødt til å legge ned arbeidet som trengs, og det vil være litt ubehagelig innimellom, men Camilla er der hele veien og veileder deg til suksess. Anbefales virkelig! 

  • Stina L.

Related Posts

10 kritiske komponenter som mangler i de fleste vektreduksjons-programmer!

10 kritiske komponenter som mangler i de fleste vektreduksjons-programmer!

Sannheten er at å tilnærme seg et vekttap og en livsstilsendring kun fra en plass av å gjøre noe med kostholdet og/eller trening er ikke hele løsningen!

5 grunner til at du ikke går ned i vekt

5 grunner til at du ikke går ned i vekt

Vekttap er en kompleks prosess og det er veldig mye som påvirker om vekten går ned eller står «bom fast». For nei – det er ikke bare å kutte i kalorier og øke i treningsmengden!  . Det kan være mange ulike faktorer som gjør at […]



nb_NONorsk bokmål